joi, 10 februarie 2011

Lasa ma ca stiu eu mai bine, am citit eu pe Google!


S-a nascut o noua boala, argumentarea cu netul, pe principiul am citit eu, undeva pe net, argument irefutabil deja: Wikipedia.
Nu exista concept mai tamp de argumentare.
Un exemplu simplu. Sa zicem ca vrei sa afli cate lume foloseste internetul . Am gasit cifra de 1,73 miliarde cam pe vre-o 8 site-uri, mai toti, chiar daca respecta sau nu drepturile de autor, au la baza aceasi sursa: Wikipedia. Partea cu adevarat amuzanta este ca nici Winkipedia nu e autorul stirii respective. Iar daca tantalaii care au preluat cifra pe nemancate s-ar fi obosit sa caute sursa ar fi descoperit www.internetworldstats.com care cu asta se ocupa din principiu si care mai are si obiceiul sa prezinte cifre cat de cat recente.
Ca sa nu va tin in suspans ultima cifra avansata este de 1 996 514 816. Nu s-a gresit cu mult sau imi pare mie destul de mare diferenta?
Pentru a noastra tarisoara avem asa 7 786 700 utilizatori de internet in Iunie 2010 , rata de penetrare raportata la numarul de locuitori de 35,5%
Cat despre Facebook 1 640 580 utilizatori Facebook in 31 August 2010.
La partea cu cate site-uri exista, gogomanii sunt simplisti si cred ei fooooooarte intelegenti. Intra ei pe celebrul ,,goagle'' tasteaza www si dau enter. Cifra pe care apoi o prezinta ca sigura e numarul ce apare la rezultate. Pentru azi avem aproximativ 25 270 000 000.
Ceea ce uita sa precizeze este ca cifra in cauza este numarul site-urilor indexate in Google, dar dragii mosului nu toate site-urile sunt indexate.
Deja ma intind cu argumentatia si nu e cazul. Ideea de baza: nu mai credeti tot ce cititi pe net decat daca verificati temeinic informatia.
Si legat de Wikipedia daca tot insisti sa folositi doar informatia regasita aici, citeste varianta in engleza caci cea in romana e sub orice critica.


2 comentarii:

  1. Ce rost are sa verificam cand putem sa deschidem gura si sa inghitim?

    RăspundețiȘtergere
  2. prosti si fatzarnici gasim pe toate drumurile, important ar fii cum ii scoatem si pe astia la mal, ca altfel ne mocirlim cu totii ...

    RăspundețiȘtergere