miercuri, 9 martie 2011

Un neam prost, sau cum iubim cultura doar declarativ

Ma consider a fi un pasionat de muzica clasica. Asa ca atunci cand am vazut acest afis am fost incantat. Imi petrec mare parte din timp in  Ploiesti si acest concert este programat sa aiba loc pe data de 15 Martie in orasul sonda.Asa ca am stans inca 4 colegi de munca interesati de acest gen de manifestare culturala si am hotarat sa participam la evenimentul in cauza. Astazi trebuie sa achizitionam biletele. SURPRIZA!
Este posibil ca recitalul sa nu mai fie sustinut pentru ca exista doar 1 bilet vandut.
Avem un singur compozitor roman de talie mondiala. Si in acest an celebram 130 de ani de la nasterea lui.Comemoram artistul intr-o maniera civilizata, europena din toate punctele de vedere organizand un turneu national in cinstea lui. Am invitat nume cu rezonanta ale scenei mondiale sa concerteze in onoarea lui GEORGE ENESCU.
Pana la data concertului mai sunt decat 6 zile. Am vandut in Ploiesti, unul din cele mai mare orase ale tarii, decat UN BILET.
Pot sa afirm ca suntem un neam de inculti, de imbecili care nu isi apreciaza putinele valori international recunoscute. Mereu am fost asaltat de concepul tamp ca am fi un neam aparte dar ca in fapt televiziunile sunt cele care nu promoveaza cultura si se fac vinovate de lipsa de valori in societate romaneasca.
 Societatea asta romaneasca este  masa inerta care crede ca 2+2/2= 2. Atata stiinta zace in neurnonul obosit al romanului de rand.
Un moment de reculegere pentru ca nu mai exista minima doza de cultura.
Pentru ploiesteni, oameni simpli cu duhul un meritat: RUSINE !   

5 comentarii:

  1. trist, foarte trist, dar din pacate adevarat
    iar vorba acea veche care spune ca suntem " un neam de traista " este dureros de reala

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate acesta situatie mi-a lasat un gust extrem de amar. Postul a fost scris poate cu prea mult patos. Ce trebuiea punctat: un astfel de spectacol in primul rand este dedicat unei elite intelectuale. Nu vorbim de ceva pentru publicul larg.Recunosc, ai nevoie de un minim de cultura muzicala ca sa poti degusta evenimentul in cauza.Nu pot insa sa accept ca nu exista 100 de oameni intr-un oras mare dornici sa participe la acest concert. Situatia in sine spune poate prea mult despre cultura acestui neam.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hei, aia cu orasul sonda nu era a mea? :))
    Lasand gluma la o parte, e trist si nu e vorba numai de Ploiesti...

    RăspundețiȘtergere
  4. Recunosc ca dreptul de autor pentru orasul sonda apartine Alexandrei Dolea. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai asa tovarasi! Cate injuraturi mi-am luat pt vorba asta... :))

    RăspundețiȘtergere