duminică, 6 martie 2011

Critica ratiunii pure in varianta beta


Omul este un  vanator de iluzii ieftine dupa care alearga pana la marginea spatiului definit de alteritate in speranta ca poate  la capat de mitologie sa regaseasca speranta unei  existente in care meschinul din el lipseste.
Poata ca locuim cu totii in padurea puznicului fugind de Zarathustra, de teama unui adevar inconfortabil. Pana la urma ne-am dedicat existentele unei treceri  spre ceea ce dorim a fi perfectiunea de la capat de drum. Lipsa de certitudini nu ucide constant increderea in noi. 
Goi in oglinda nu putem decat conchide ca am esuat ca civilizatie in dorinta noastra de a atinge cerul. Cucerind Olimpul l-am gasit parasit de zei. Dezamagirea a fost crunda nu am putut pasii alaturi de nemuritori ca sa putem ridica fatarnicia noastra la statului de absolut. Asa ca am mutat mai sus stacheta. Si am reusit sa depasim orice bariera autoimpusa. Cand linia  a fost trasa si toate miturile spulberate de certitudini am ramas singuri intr-o lume fada, fara de mituri caci acestea au fost zdrobite de senilele ratiunii. Noi am ucis-o pe Tinker Bell fara sa avem regrete. 
Acum ne plangem ca ne-au disparut samanii. Progresul nu poate fi oprit. Suntem deja in modul beta, avansam si ucidem in continuare tot ce tine de mister.

Un sfat prietenesc Doamne: fereste-te in curand venim sa foram in Rai!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu